Cases - New Site

40% besparing op brandstofverbruik dankzij Slim Stroomplan van MyZAP

Geschreven door Avisi | Nov 13, 2024 9:45:05 AM

Uitdaging van de klant.

 

MyZAP helpt festivals als het gaat om energievoorziening, vooral wanneer deze plaatsvinden op locaties, zoals weilanden waar standaard stroom infrastructuur ontbreekt. Een van de kern uitdagingen is de toenemende druk op festivals om hun CO2-uitstoot te verminderen. Dit komt door strengere milieueisen. Festivals zijn daarom op zoek naar alternatieven voor dieselgeneratoren, die aanzienlijke hoeveelheden CO2 uitstoten. En er is de wens om te besparen op energiekosten.

 

Naast de druk om groener te worden, wordt ook de energiebehoefte van festivals steeds groter. Dit komt door de groei van festivals in omvang en complexiteit, waardoor de vraag naar energie voor licht, geluid en andere faciliteiten toeneemt. Hoewel sommige apparaten zuiniger zijn geworden, blijft de energievraag stijgen.

 

Een ander probleem is dat festivalorganisatoren vaak weinig inzicht hebben in de hoeveelheid stroom die nodig is, wat resulteert in het gebruik van meer generatoren dan noodzakelijk. Dit leidt tot hogere kosten en een grotere ecologische voetafdruk, omdat generatoren vaak onnodig aan staan. 

 

Om deze problemen aan te pakken, heeft MyZAP een online calculatie tool ontwikkeld die helpt bij het samenstellen van een nauwkeurig en geoptimaliseerd energieplan. Samen met Avisi gaat MyZAP een nieuwe inventarisatie tool ontwikkelen, waardoor het makkelijk wordt om een compleet overzicht te krijgen welke elektrische apparaten de leveranciers naar het evenement meenemen en daar gebruiken. Hiermee wordt de betrouwbaarheid verhoogd, worden kosten verlaagd en de milieu-impact geminimaliseerd.

 

 

 

Software Requirements Sprint als solide basis.

 

Het ontwikkelingsproces van MyZAP begon met een grondige analyse van de behoeften en vereisten van alle stakeholders van een evenement tijdens een Software Requirements Sprint van Avisi. Deze sprint, uitgevoerd in samenwerking met Avisi’s businessanalisten en software engineers, had als doel het MyZAP-softwareplatform te definiëren voor zowel de bouw- als de exploitatiefase. Binnen slechts twee dagen kregen we een diepgaand inzicht in de Customer Journey en de User Story Map van MyZAP.

In de Customer Journey wordt gekeken naar de stappen en ervaringen van de stakeholders, terwijl de User Story Map een methode is om de product backlog helder en begrijpelijk te maken. Door user stories te presenteren die bestaan uit functies en taken, biedt de User Story Map context en inzicht in de klantreis.

 

Na de Software Requirements Sprint heeft Avisi inzicht gegeven in de Proof of Concepts die moeten worden uitgevoerd, het Minimum Viable Product (MVP) en de opzet van de roadmap.