Het idee lag op tafel, maar het omzetten van idee naar werkelijkheid is een grote stap. Welke functionaliteiten zijn er precies nodig om storingen in kaart te brengen, data te kunnen analyseren en deze gegevens te kunnen bieden aan Telecom- en Glasvezelproviders? Wat betekent dit voor de software die ontwikkeld moet worden en aan welk kostenplaatje moet de klant denken? Avisi heeft de klant geholpen dit in kaart te brengen met een Software Requirements Sprint. Daarbij hebben we ook gekeken naar het belang van de verschillende stakeholders.
De Software Requirements Sprint heeft de benodigde functionaliteiten in kaart gebracht. Dit gaat verder dan alleen de technische aspecten. De klant zegt hierover: ''De Software Requirements Sprint helpt je om nog een keer extra goed te kijken naar het idee dat je hebt. Men stelt vragen waar je zelf nog niet aan hebt gedacht. Zowel op verdienmodel, de basis, de businesscase als de requirements ten aanzien van de software. Je leert van je eigen concept."
Tijdens de Software Requirement Sprint hebben we de zowel de business als de technische stakeholders bij elkaar gebracht om het idee uit te werken. Hiervoor hebben wij een standaardmethodiek ontwikkeld, die we voor de klant hebben toegepast.
Het resultaat is een rapport waarin argumentatie en advies staan over de te nemen vervolgstappen die leiden tot software die aan alle eisen voldoet. Voor de klant is dit dé basis voor het maken van keuzes in het ontwerp en de bouw van het platform dat ze voor ogen hebben.