De klant groeit, maar de huidige ERP-software belemmert in het behalen van de groeidoelstellingen. Diverse basisdata - zoals prijshistories - konden niet worden ingezien en voorraadverschillen waren aan de orde van de dag. Ook kon er korting worden gegeven zónder controle, waardoor er geen grip was op kosten en marges. Dit leidt tot inefficiëntie, een slechte service en verlies van omzet.
Om deze uitdagingen het hoofd te bieden - en eventueel in het buitenland te kunnen opereren - is goed functionerende software nodig. Door middel van een Software Requirements Sprint heeft Avisi de klant geholpen om de benodigde functionaliteiten in kaart te brengen. Hierdoor is de klant beter in staat om het juiste ERP-pakket te kiezen.
De Software Requirements Sprint begint met het samen met de klant de belangen van de verschillende stakeholders in kaart te brengen. Hierbij is de klantreis in kaart gebracht en geanalyseerd welke taken en functies elke stakeholder vervult. Deze informatie is in een User Story Map op een overzichtelijke manier weergegeven en er is vastgesteld welke User Stories de hoogste prioriteit hebben.
''Het was een fijne meeting. We werden erg goed begeleid en de juiste vragen werden gesteld. Het is duidelijk dat jullie hier goed bij konden helpen.''
Met de verkregen informatie is een uitgebreid rapport opgesteld, waarin het advies voor de klant is aangevuld met grondig onderbouwde argumentatie. Eén van de adviezen was om voor een standaard ERP-oplossing te kiezen en deze aan te vullen met op maat gemaakte functionaliteiten, waarmee de verkoop van producten mogelijk gemaakt kan worden. Een ander advies was om op zoek te gaan naar specifieke product-software die wel voldoet aan de wensen van de klant. Dit rapport dient als een hulpmiddel bij het communiceren van de benodigde functionaliteiten aan potentiële ERP-leveranciers en kan gezien worden als de basis voor de ontwikkeling van de software.