De klant groeit, maar de huidige ERP-software weerhoudt de klant ervan om haar groeidoelstellingen te behalen. Diverse basisdata - zoals prijshistories - konden niet worden ingezien en voorraadverschillen waren aan de orde van de dag. Ook kon er korting worden gegeven zónder controle, waardoor er geen grip was op kosten en marges. Dit leidt tot inefficiëntie, een slechte service en verlies van omzet.
Om deze uitdagingen het hoofd te bieden - en eventueel in het buitenland te kunnen opereren - is goed functionerende software nodig. Door middel van een Software Requirements Sprint heeft Avisi de klant geholpen om de benodigde functionaliteiten in kaart te brengen. Hierdoor is de klant beter in staat om het juiste ERP-pakket te kiezen.
Om de functionaliteiten in kaart te brengen, hebben we samen met de klant gekeken naar de belangen van de verschillende stakeholders. Hoe ziet de klantreis eruit en welke taken en functies voeren de stakeholders uit? Middels een User Story Map hebben we dit inzichtelijk gemaakt. Ook hebben we in kaart gebracht welke User Stories prioriteit hebben. ''Het was een fijne meeting. We werden erg goed begeleid en de juiste vragen werden gesteld. Het is duidelijk dat jullie hier goed bij konden helpen.'' - Klant.
Met de verkregen informatie is er een uitgebreid rapport geschreven. Hierin staat het advies voor de klant én de bijhorende argumentering. Eén van de adviezen was om voor een standaard ERP-oplossing te kiezen, aangevuld met maatwerk, waarmee de verkoop van producten mogelijk gemaakt kan worden. Een ander advies was om opzoek te gaan naar specifieke product-software die wel voldoet aan de wensen van de klant. Het rapport helpt de klant bij het communiceren van de benodigde functionaliteiten aan de ERP-leveranciers. Het kan gezien worden als dé bouwsteen voor de te ontwikkelen software.