Kennis Cases Geautomatiseerde uitgifte SSL-certificaten voor notarissen bij de KNB

Klant

GlobalSign / Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB)

Sector

Legal

Oplossingen

Software-ontwikkeling

Notarissen werken met privacygevoelige informatie en gebruiken daarvoor een beveiligd platform. Om toegang te krijgen tot dit platform, hebben alle notariskantoren een eigen SSL-certificaat nodig. Het uitgeven van nieuwe certificaten was van oudsher een complex proces met veel handmatige handelingen en een te hoge foutgevoeligheid.

 

Daarom heeft de KNB ons de opdracht gegeven om de certificaatuitgifte naar alle notariskantoren op een eenvoudige en veilige manier mogelijk te maken. Avisi heeft dit project uitgevoerd in samenwerking met GlobalSign.



KNB

 

In 7 seconden een nieuw certificaat.

 

Een dedicated team van Avisi werkte nauw samen met GlobalSign om een nieuwe selfservice-applicatie te realiseren. Veiligheid en gebruiksgemak voor de notarissen stonden voorop bij de ontwikkeling. Bij de nieuwe applicatie krijgen notariskantoren 40 dagen vóór het verloop van het certificaat een bericht. Daarna kan een kantoormedewerker zelf een certificaat aanvragen. Het wachtwoord wordt per SMS naar het kantoor gestuurd op een telefoonnummer naar keuze. Het traject van verwerking van de aanvraag tot het ontvangen van de SMS duurt niet langer dan 7 seconden.

 

Ter vergelijking.

 

Voorheen duurde de aanvraagprocedure voor een nieuw certificaat nog circa 6 weken. Er kwam veel handwerk bij kijken en de service desk draaide overuren. Dankzij de nieuwe oplossing wordt het overgrote deel van de certificaten uitgegeven zonder dat daar enige ondersteuning voor nodig is en dit binnen één minuut!

Project highlights.

  • Het resultaat
    Eenvoudige en veilige vernieuwing SSL-certificaten

  • Efficiëntie
    De servicedesk is veel minder tijd kwijt aan het aanvragen van certificaten

  • Tijdsbesparing
    De tijd die het kost om een certificaat aan te vragen is van 6 weken teruggebracht naar 7 seconden  
Kantoor 7

"De term ‘ontzorgen’ is het meest in het oog springende kenmerk van het uitgifteproces. Het sterk vereenvoudigde proces maakt het voor de notariskantoren gemakkelijker om hun certificaat te vervangen. Bij de KNB-helpdesk is aanzienlijk minder tijd nodig voor de certificaatvervanging - tijd die wij nu aan andere dienstverlening kunnen besteden."

download (1)

Bernadette Verberne

Manager ICT en Innovatie bij de KNB

Leer wat Avisi voor jou kan doen.

Voldoet jouw software aan de verwachtingen?

Stefan Jansen

Stefan Jansen

Commercial Lead